. راهنمای خرید پروانه فن سمپاش باغی
1401/09/28 ساعت 09:24:44

راهنمای خرید پروانه فن سمپاش اتومایزر



پروانه فن اتومایزر

پروانه فن اتومایزر قطعه ای بسیار مهم و حساس است که کل کارکرد فن، بستگی به این پروانه دارد.

مزیت پروانه پلاستیکی این است که نسبت به پروانه های آلومینیومی و فلزی، وزن سبک تری دارد و انعطاف پذیری آن بالا است (قابلیت جذب ضربه و ارتعاش دارد) همین امر باعث می شود که عمر بیشتری داشته باشند.

دومین مزیتی که میتوان به آن اشاره کرد این است که بر اثر ارتعاش لرزش دارند ولی شکسته نمی شوند .

 

سبک بودن پروانه های پلاستیکی باعث پایین آمدن توان مصرفی تراکتور می شود و همچنین مصرف سوخت تراکتور را کاهش می دهد چرا که وزن سبک تری را حمل می کند.

پروانه های غیر پلاستیکی به این خاطر که وزن زیادی دارند هنگام شروع به حرکت، ترمز و توقف، ضربه زیادی را به گیربکس و کلاج وارد می کنند

همچنین موقع توقف اگر کلاچ وجود نداشته باشد دچار ضربه و شکستگی می شوند. فن های پلاستیکی را تا حد زیادی می شود بدون کلاچ به کار برد ولی بهتر است از کلاچ استفاده شود.

 

پروانه فن های پلاستیکی در دو مدل ایرانی و ترک قابل ارائه هستند.

مدل ترک: قرمز رنگ هست و پروفیل های دقیق تری نسبت به مدل ایرانی دارند. پروفیل به این معنی است که طول پایه پروانه و طول سر انحنایی که در عرض و طول دارند نسبت استانداردی دارند و به این دلیل راندمان بالاتر، طول پاشش بیشتر و مصرف  کمتری دارند.

 

پروانه ها معمولا از پایه دچار شکستگی می شوند که در مدل ترک، پایه های پروانه فن تقویت شده است و این امر باعث عمر بیشتر این نوع پروانه ها می شود.

قطر کل پروانه: ۸۵ سانت

قطر طوقه: ۹۰ سانت

 

یکی از کارهای اشتباهی که بر روی پروانه فن ها انجام میشود این است که پروانه های فن ۹۰ را با سنگ تراش می دهند و به سایز های ۸۰ یا ۸۵ تبدیل میکنند، اما این کار، پروانه را از حالت استاندارد خارج میکند و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بهترین کار این است که از سایز استاندارد پروانه استفاده شود.